فعال سازی BOM در ماجول تولید مایکروسافت داینامکیس

فعال سازی BOM در ماجول تولید مایکروسافت داینامکیس بسیار حائز اهمیت است . زیرا این امکان را به شما میدهد که در ابتدا BOM فعال باشد . سپس باید BOM مورد تایید قرار گیرد یا Approve شود . پس از انجام این 2 مرحله ، BOM در سفارش تولید قابل استفاده است.

فعال سازی BOM در ماجول تولید مایکروسافت داینامکیس

در واقع با این امکان ، جلوی اشکالی که ممکن است پیش بیاید که یک کارشناس واحد مهندسی یک BOM را تعریف کند و آن BOM مستقیما و بدون هیچگونه Review برود در یک سفارش تولید را میگیریم.

بنابراین یک BOM ابتدا توسط کارشناس مهندسی یا کارشناس تولید تعریف میشود . آنگاه سرپرست یا مدیر وی این BOM را تایید میکند . مدیر مهندسی یا سرپرست تولید این BOM را فعال یا Activate میکند.  میتوانیم در این مرحله BOM  را برای محصول نهایی یا محصول نیم ساخته  استفاده کنیم.

چطور یک BOM را Approve کنیم:

پس از اینکه یک BOM را در مایکروسافت داینامیکس ایجاد کردیم ، باید استفاد از دکمه Approve که در BOM Line وجود دارد ، میتوانیم آن را Approve کنیم . البته امکان تنظیم دسترسی برای این دکمه وجود دارد و دسترسی این دکمه صرفا در اختیار سرپرست یا مدیر مهندسی قرارداده میشود. برای استفاده از یک BOM ، در ابتدا باید آن را Approve کنیم.

یک BOM که Activate نشده است ، قابلیت استفاده در Production Order را ندارد.

فعال سازی BOM در ماجول تولید مایکروسافت داینامکیس

BOM ای که Approve شده است :

اگر در هنگام انجام تنظیمات ماجول Production جلوی امکان تغییر در BOM ای که Approve شده است را بگیریم .

نمیتوانیم یک BOM که Approve است را  تغییر دهیم . تنها راه فقط ایجاد یک BOM جدید و کپی کردن لاینهای BOM قبلی در این BOM جدید و ایجاد تغییرات در لاینها است .

چون این BOM جدید را  Approve نکردیم ، هر تغییری میتوان در آن انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید