مدیریت تغییرات BOM با استفاده از امکان ورژن BOM

مدیریت تغییرات BOM با استفاده از امکان ورژن BOM در ERP مایکروسافت داینامیکس ، امکان بسیار قدرتمندی است . با استفاده از این امکان کاربر میتواند برای یک محصول بر اساس پارامترهای ذیل ، ورژن های مختلف از BOM داشته باشد:

  • Site
  • Date
  • Qty

هممدیریت تغییرات BOM با استفاده از امکان ورژن BOM

مدیریت تغییرات BOM با استفاده از امکان ورژن BOM

همانطور که در شکل فوق مشخص است. برای یک محصول میتوان برای Variation های مختلف آن از ترکیب Config و Size و Color و Style ، ورژن های متعدد تعریف نمود.

سایر امکانات BOM :

  • Version Control یا کنترل ورژن BOM
  • امکان کنترل Sub-BOM

امکان ورژن برای Sub-BOM  :

میتوانیم Sub-BOM ها را به طور مجزا ، اصلاح کنیم و plan کنیم و به فروش برسانیم . برای Sub BOM نیز همان امکان نسخ BOM وجود دارد . امکان مدیریت نسخ مختلف آن با استفاده از مفهموم BOM Version در ERP مایکروسافت داینامیکس میسر شده است.

 

یک BOM Version برای محصولات مختلف :

همانطور که در تصاویر ارائه شده ، مشخص است. این امکان میسر است که یک Version برای BOM برای چندین محصول متفاوت نیز استفاده شود . یعنی یک Version صرفا برای یک محصول نیست ، بلکه میتواند برای چندین محصول متفاوت نیز باشد . همچنین برای یک محصول همان BOM دارای چندین ورژن مختلف باشد.

همانطور که در شکل ذیل مشخص است ، اگر در Lines تغییری ایجاد شود بایستی یک BOM جدید تعریف شود برای کنترل ورژن ، اما اگر در Lines تغییری نباشد ، میتوان همان شماره BOM را برای محصولات مختلف با from , To در Date و همچنین با Qty کنترل کرد. مفهوم Version مشابه در خصوص Route هم همینطور هست.

 

به عنوان مثال ، همانطور که در شکل ذیل مشخص است ، محصول A و B هر دو دارای BOM شماره 14 هستند و این شماره BOM بین این دو محصول ، مشترک میباشد . محصول A خود به طور مجزا علاوه بر BOM شماره 14 دارای BOM شماره 23 نیز میباشد. البته برای هر BOM در هر زمان صرفا یک ورژن Active میتواند وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید