مقایسه AX و D365 On Premises

مقدمه:

نبرد ERP ها یک جنگ طولانی مدت بوده است.در این مقاله با مقایسه AX و D365 بررسی جامعی از تفاوتهای این نسخه ERP مایکروسافت خواهیم داشت.

اگر می‌خواهید به سیستم دسترسی کامل داشته باشید و روی داده‌های خود کنترل داشته باشید . از فواید داشتن سرورهای شخصی و نگهداری از آن‌ها برخوردار باشید، گزینه‌ی استقرار در محل(On-premises) میتواند انتخاب مناسبی نسبت به استقرار ابری(Cloud) باشد.

مقایسه AX و D365
مقایسه AX و D365

توضیحات بیشتر در خصوص 365FO:

Dynamics AX 2012 R3 به عنوان پایدارترین نسخه شناخته شده AX است . این نسخه عملکرد اصلی مورد نیاز برای اجرای روان و کارآمد کسب و کارتان را ارائه می‌کند .از مدیریت مالی و منابع انسانی گرفته تا مدیریت عملیات.

با در دست داشتن انبوهی از قابلیت ها، می توانید مطمئن باشید که تصمیمات تجاری هوشمندانه ای اتخاذ می کنید  . در سطح جهانی به مشتریان خود پاسخ داده و با آنها تعامل خواهید داشت.

مایکروسافت پشتیبانی از AX2012 را تا سال 2021 ادامه داده است . اگرچه Dynamics 365 for Finance and Operations در درجه اول یک راه حل مبتنی بر cloud است، اما به عنوان یک راه حل on-premises نیز ارائه می شود.

شما می توانید به طور یکپارچه مرکز داده خود را استقرار داده و از مزیت اقامت داده و تداوم کسب و کار استفاده کنید . این امکان وجود دارد که هر زمان که آماده باشید راه حل را به cloud منتقل کنید.Dynamics 365 for Finance and Operations با برنامه‌های هدفمند جدید که می‌توانند به راحتی و به طور مستقل اجرا شوند، به مدیریت عملکردهای تجاری خاص از جمله فروش، خدمات مشتری و خدمات میدانی کمک می‌کند.

بیایید به برخی از تفاوت های متمایز بین Dynamics AX 2012 R3 و Dynamics 365 for Finance and Operations in-premises نگاهی بیندازیم .

ببینیم که چگونه دومی می تواند انتخاب بهتری برای سازمان شما با توجه به نقشه راه آینده Microsoft Dynamics باشد.

مقایسه AX و  D365 :

 

  Dynamics AX 2012 R3 Dynamics365 for Finance and Operations (On-premises)

امکانات

·         تخفیف فروش، مشتری و فروشنده·         انبار و حمل و نقل·         رسانه های اجتماعی·         برنامه ریزی بودجه و پیش بینی تقاضا·         تجارت الکترونیک ·         مالی·         تولید·         زنجیره تامین·         گزارش دهی و تحلیل·         عملیات متصل

رابط کاربری

یک رابط کاربری تمیز، استوار و شهودی که به راحتی میتواند با تسکها و فرمهای خاص سازگار شود.         مشاهده اطلاعات مهم در یک list page مرکزی و تمام اطلاعات مرتبط در FastTab ها و FactBox ها.       استفاده از دکمه های برای ایجاد و تغییر دیتا بدون ترک کردن list page. مرتب سازی آسان و چیدن موارد اطلاعاتی قابل مشاهده در هر فرم به صورت دلخواه رابط کاربری جدید و بهینه شده که workspace ها (یک نمای واحد و سفارشی برای هر فعالیت شغلی و تمرکز بر روی کار در دست)را پیشنهاد میکند.

با متحد کردن همه برنامه‌های داخلی، به شما امکان می‌دهد به هر ماژول در یک مکان، با همان تجربه کاربری و طراحی کاربر محور دسترسی داشته باشید.

هر آنچه را که نیاز دارید در یک مرورگر دریافت کنید و کارها را آسانتر و سریعتر انجام دهید.

از پشتیبانی رابط کاربری کراس پلتفرم لذت ببرید، رابط کاربری بومی مبتنی بر مرورگر HTML5 که می تواند بر روی هر دستگاهی(کامپیوتر، لپتاپ، گوشی موبایل)، هر پلتفرمی(ویندوز،مک و غیره) و هر مرورگری(IE, Chrome, Safari, Firefox,..) اجرا شود.

شامل Action Search, Advanced filtering and query syntax, navigation search

ادغام ها(Integrations)

پشتیبانی از ادغام اهرمی با استفاده از اجزای فریم ورک AIF(Application Integration Framework) که از مدلهای برنامه نویسی سرویسی استفاده میکند.

استفاده از Microsoft Dynamics AX .Net Business Connector که به نرم افزارهای بیرونی اجازه میدهد به داده های AX دسترسی پیدا کرده و منطق کسب و کار را فراخوانی کنند.

به شما این امکان را میدهد که ادغام ها، فرآیندها و برنامه های منحصر به فرد را برای راه حل خود بسازید.

عملکرد خود را با افزودن ماژول های مختلف در صورت لزوم  و نیاز گسترش دهید.

ادغام آسان با CRM، Office 365 و سایر برنامه های جانبی

مهاجرت ابری(Cloud Migration)

·مهاجرت به فضای ابری با به روزرسانی کد و انتقال داده ها

استقرار Dynamics AX 2012 روی Azure با استفاده از Lifecycle services

از ابزار محیط بری برای ارائه تعداد مناسب ماشین های مجازی در Azure استفاده کنید.

به هر حال، این فرآیند پیچیده بایستی توسط اجراکنندگان سیستمی که تجربه و تخصص licensing ، شبکه و دامنه را دارند، انجام شود.

 مهاجرت به فضای ابری به آسانی کلیک کردن یک دکمه

روشن کردن دکمه Cloud synchronization برای جاساز کردن هوش موردنیاز برای مهاجرت ابری از قبیل تجزیه و تحلیل، مدیریت چرخه حیات و طیف وسیعی از قابلیت‌های ابری

آیا 365 ابری برای همه کسب و کارها مناسب است ؟

Drive Value با Dynamics 365 for Finance and Operations on-premisesاگرچه راه حل ابری واقعاً تحول آفرین بوده است، اما همه کسب و کارها ممکن است از این انتقال سود نبرند.

در چنین مواردی، داشتن یک راه حل On-premises سودمندتر است.انتخاب ERP مناسب با استقرار On-premises مهم است. اما همچنین باید انعطاف پذیری برای به روز رسانی را به شما ارائه دهد.

چه از نسخه فعلی به نسخه بعدی، چه از on-premises به فضای ابری ، بسته به نیازهای کسب و کار شما(شروع با On-premises و مهاجرت به فضای ابری بسته به رشد کسب وکار شما).شما می توانید به مقیاس پذیری و انعطاف پذیری لازم برای افزایش ارزش دست یابید و کسب و کار خود را به سطح بعدی موفقیت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید