کنترل سطوح و پیچیدگی BOM در مایکروسافت داینامیکس

کنترل سطوح و پیچیدگی BOM در مایکروسافت داینامیکس برای هر تعداد سطحی ، محدودیت خاصی ندارد ، اما همانگونه که میدانیم هر قدر تعداد سطوح BOM افزایش یابد کنترل آن و بهره برداری از آن سخت تر و پیچیده تر خواهد بود و به طور نرمال معمولا در محصولات بسیار پیچیده نیز تعداد سطوح BOM از تعداد سطوح خیلی زیادی برخوردار نمیباشد.

کنترل سطوح و پیچیدگی BOM در مایکروسافت داینامیکس

 

انواع لاینهای BOM را در ERP مایکروسافت داینامیکس ، مطابق تصویر ذیل ، تعریف میکنیم . میتوان هر Line Type یک BOM را از نوع Item یا Phantom یا Pegged Supply یا Vendor تعریف کرد . در خصوص این انواع در مقاله نوع لاینهای BOM توضیحات مجزا داده شده است و میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این انواع به این مقاله مراجعه بفرمایید.

برای هر کدام از لاینهای BOM با کلیک روی دکمه Lines میتوانیم Sub BOM مربوط به آن لاین را نیز ایجاد نماییم.

سطح پیچیدگی BOM و همچنین تعداد سطوح آن ، توسط Admin سیستم قابل کنترل است. . میتوان BOM های با حداکثر پیچیدگی را در ERP مایکروسافت داینامیکس تعریف کرد.

 

 

 در این خصوص تنظیمات Level of circularity و Circularity check strategy  و Max. Level در سیستم وجود دارد . به اختصار هر یک از این تنظیمات را در ذیل توضیح میدهیم :

 :Level of circularity

این تنظیم دارای 3 گزینه Never و BOM و Line است . با انتخاب هر یک از این 3 گزینه ، کاربر انتخاب میکند که شرایط بازگشتی هر لاین نسبت به سطح parent خود به چه شکل کنترل شود.

این گزینه برای کنترل سطوح و پیچیدگی BOM در مایکروسافت داینامیکس میباشد.

Circularity check strategy:

این گزینه با گزینه Level of circularity به صورت مجموع کار میکنند ، یعنی تنظیم توامان این 2 گزینه به اتفاق باعث میشود که سطح بازگشتی در سطوح BOM کنترل شود.

این گزینه هم به همراه گزینه Level of circularity برای کنترل پیچیدگی BOM در مایکروسافت داینامیکس میباشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید