معماری سیستم microsoft dynamics ax

اهمیت آشنایی با معماری سیستم microsoft dynamics ax از آنجا بیشتر آشکار میشود که پیاده ساز ERP یا واحد IT مستقر در شرکت Client در صورت آشنایی بیشتر با این معماری و امکانات و کاربردهای هر جزء از اجزاء این معماری ، میتواند درک بهتری از شیوه کار این ERP داشته باشد و جهت پیاده سازی ERP به صورت موفق تر در سازمان عمل نمیاد.

این نمودار معماری سیستم  microsoft dynamics ax  شمای سطح بالایی از یک سیستم Microsoft Dynamics AX 2012 را با تمام اجزای نصب شده ارائه می دهد و چگونگی جریان ارتباطات بین اجزا را شرح می دهد.

معماری سیستم microsoft dynamics ax

معماریApplication Object Server (AOS)

این نمودار عملکرد سرویس AOS Windows را توصیف می کند و چگونگی جریان ارتباطات در آن را شرح می دهد.

معماری سیستم microsoft dynamics ax

 

توجه داشته باشید که کلاینت ها با استفاده از تماس های رویه از راه دور (RPC)، Windows Communication Foundation (WCF) یا خدمات AOS با AOS ارتباط برقرار می کنند. در نسخه‌های قبلی، سایر مؤلفه‌ها و برنامه‌های شخص ثالث می‌توانستند با استفاده از .NET Business Connector یا Application Integration Framework (AIF) با AOS ارتباط برقرار کنند. برای این نسخه ، توصیه می کنیم برنامه های شخص ثالث از خدمات AOS برای ارتباط با AOS استفاده کنند.

معماری Business Connector:

معماری سیستم microsoft dynamics ax

تفاوت بین هسته کلاینتی Client  که روی یک کلاینت استاندارد و یا یک کلاینت Business Connector اجرا می شود عبارتند از:

  • Session Manager در هسته کلاینت Clients فقط یک نمونه instance واحد را مدیریت می کند در حالی که در هسته Business Connector، چندین نمونه یا instance را مدیریت می کند.
  • هسته کلاینت client شامل امنیت فرم ها Form Security می شود، در حالی که هسته Business Connector اینگونه نیست.

این نمودار معماری نسخه Business Connector هسته کلاینت client را توصیف می کند و چگونگی جریان ارتباطات در آن را شرح می دهد.

معماری سرور فایل برنامه:(Application File Server Architecture)

معماری سیستم microsoft dynamics ax

دیدگاهتان را بنویسید