پیاده سازی erp مایکروسافت داینامیکس 365 ، AX ، بهترین قیمت

مقدمه :

متخصصان DynamicsPM  برای پیاده سازی erp مایکروسافت داینامیکس 365 ، AX ، بهترین قیمت اولین تیم پیاده سازی ERP مایکروسافت داینامیکس در ایران بوده اند که اولین پیاده سازی ERP مایکروسافت داینامیکس در کشور ایران توسط متخصصان این تیم در سال 2009 و با نسخه AX2009 انجام شده است.

همانطور که مستحضر هستید ، پیاده سازی ERP ، امری بسیار تخصصی و پیچیده است و صرفا داشتن تخصص مهندسی نرم افزار برای پیاده سازی ERP تحت هیچ شرایطی کافی نیست و تیم پیاده ساز بایستی دارای تخصص های مختلف Functional  باشد .

از جمله این تخصص ها تسلط بر حسابداری و استاندارد های حسابداری ایران ، قوانین تجارت ایران و قوانین مالیاتی خاص ایران و همچنین تسلط Functional بر حوزه های مدیریت زنجیره تامین ، بازرگانی ، انبار ، برنامه ریزی و کنترل تولید ، MRP و سایر مباحث Functional در کنار تخصص مهندس نرم افزار میباشد.

چنانچه تیم پیاده ساز ، از این تخصص ها و تجارب بهره مند نباشد ،  قطعا پیاده سازی ERP به شکست منجر خواهد شد ، زیرا ERP صرفا یک نرم افزار نیست ، بلکه دانش Functional حوزه مختلف کسب و کار شرکتها را به صورت عمیق در بردارد و تاثیر بسزایی بر کلیه فرآیندهای سازمانی در شرکت دارد و لذا بدون وجود تخصص های مذکور در تیم پیاده سازی ، عملا پیاده سازی موفق ، غیر ممکن خواهد بود . تیم DynamicsPM دارایی متخصصان بسیار باتجربه در همه حوزه های مورد نیاز برای پیاده سازی ERP دارای باسابقه ترین و پرتجربه ترین تیم پیاده سازی ERP مایکروسافت داینامیکس در ایران میباشد.

 

لغات و اصطلاحات ( دایره واژگان مقاله )

نسخه های OnPremise و Cloud

تخصص های Functional  و Technical

سایز شرکتها Medium Size و Medium to Large

CU برای نسخه های ax2009 و ax2012 و R  ها

معرفی مزایای مایکروسافت داینامیکس AX

پیاده سازی erp مایکروسافت داینامیکس 365 ، AX ، بهترین قیمت
پیاده سازی erp مایکروسافت داینامیکس 365 ، AX ، بهترین قیمت

مایکروسافت داینامیکس AX به عنوان کاملترین نسخه ERP ورژن Enterprise مایکروسافت یکی از بهترین انتخاب ها برای پیاده سازی ERP در شرکتهای Medium Size یا Medium to Large میباشد.

این نسخه از ERP مایکروسافت عملا به لحاظ فانکشنال و کارایی در پوشش نیازمندیهای حوزه های مختلف کسب و کار شرکتها فرق چندانی با داینامیکس 365  ندارد ، اما داینامیکس 365   به لحاظ Technical بسیار با داینامیکس AX متفاوت است و میتوان گفت تقریبا تفاوت این دو نسخه در همین حوزه Technical است و به لحاظ Functional فرق خاصی بین نسخه 365 و AX2012  وجود ندارد.

اما مزایای AX2012 نسبت به 365 به قرار موارد ذیل میباشد :

  • وجود نسخه کاملا بومی سازی شده AX2012 برای محیط بیزینس ایران
  • قیمت مناسب تر و کمتر نسبت به 365
  • نیاز به منابع سرور کمتر در صورت استفاده از نسخه On – Premise
  • هزینه های کمتر پیاده سازی

 

معرفی مزایای مایکروسافت داینامیکس 365

اما مزایای داینامیکس 365نسبت به AX به قرار موارد ذیل میباشد :

  • امکان بهره برداری از ERP در بستر Cloud
  • استفاده از بستر PowerApps
  • امکان استفاده از Mobile App در ERP
  • امکان بهره برداری از ERP تحت وب

 

مقایسه مایکروسافت داینامیکس AX و 365

مایکروسافت داینامیکس AX ورژن 2012در سال 2012 توسط مایکروسافت release شد و CU یا Cumulative Update های ورژن R3 آن تا اکتبر سال 2021 ادامه داشت اما Hotfix های مربوط به Security آن تا ژانویه 2023 ادامه خواهد داشت.

ورژن 365 مایکروسافت در سال 2021 به بازار ارائه شد و ورژن فعال کنونی مایکروسافت میباشد.

ورژن 365 و ورژن AX2012R3 به لحاظ Functionality  و کارایی بیزینسی حوزه های مختلف کسب و کار تفاوت اندکی با یکدیگر دارند . میتوان گفت تقریبا مشابه یکدیگر هستند و این امر طبیعی میباشد . زیرا مایکروسافت  به سبب فاصله زمانی کم بین Release نسخه 2012R3 و 365 وقت چندانی برای دگرگون کردن کارایی و فیچرهای بیزینسی نرم افزار نداشته . این 2 ورژن از این لحاظ تقریبا فرقی باهم ندارند . اما عمده فرق بین این 2 ورژن :

  • در بحث Technical ، نسخه 365 در بستر Cloud ارائه شده است . تمامی امکانات ERP در محیط Browser ها قابل دسترس است . اما در AX2012R3 این امکان وجود ندارد.
  • نسخه 365 دارای بستر PowerApps میباشد .در این محیط شرکتهای تولید کننده App در سراسر دنیا میتوانند App های سفارشی و اختصاصی خود را پس از طی شدن روال اخذ مجوز از مایکروسافت در این محیط قراربدهند .کاربران و شرکتهای Client میتوانند به انواع و اقسام App ها که اینتگریشن 100 در 100 با 365 دارند ، دسترسی داشته باشند.
  • به لحاظ لایسنس اما نسخه 365 دارای Licensing دقیق و پیچیده و حساب شده ای است .تقریبا میتوان گفت ، مایکروسافت ، فانکشن های مختلف بیزینسی را در 365 به صورت Service ارائه کرده .به ازای هر Service مبلغی را به عنوان لایسنس دریافت میکند ، اما در 2012 شرایط به این نحو نبوده.

پیاده سازی مایکروسافت داینامیکس AX و داینامیکس 365

تیم DynamicsPM به اختصار DyP نامیده میشود . شامل پرسابقه ترین و مسلط ترین متخصصان ERP مایکروسافت در ایران میشود . ما در بیش از 22 پروژه  ERP مایکروسافت در ایران و خارج از کشور پیاده سازی این ERP را انجام داده ایم.جهت مشاوره در این زمینه لطفا با شماره 09124717544 تماس حاصل فرمایید.

قیمت و هزینه های پیاده سازی مایکروسافت داینامیکس AX

قیمت و هزینه های پیاده سازی AX2012R3 بسیار پایین تر از 365 میباشد .این ERP نسخه به روز مایکروسافت نمیباشد. در خصوص حدود هزینه و قیمت پیاده سازی AX2012R3 لطفا با شماره 09124717544 تماس حاصل فرمایید.

قیمت و هزینه های پیاده سازی مایکروسافت داینامیکس 365

قیمت و هزینه های پیاده سازی داینامیکس 365 نسخه Finance and Operations دارای محدوده گسترده ای است .

 

دیدگاهتان را بنویسید